ZWAMBOON

Samenvatting

ZwamBoon is de producent van een allergeenvrije vleesopvolger. Onder de bevlogen leiding van Bert & Arja wordt met natuurlijke ingrediƫnten een product ontwikkeld wat in elke maaltijd een onderdeel zou kunnen zijn. Voor dit innovatieve product heeft Connect Op Maat in de afgelopen maanden een webwinkel en online marketing strategie ontwikkeld, met nu al zichtbare gevolgen.

WEBSITE
SOCIAL MARKETING
MARKETING STRATEGIE

Het doel

De mens en de aarde gezonder maken

Het middel

Een 100% plantaardige vleesopvolger op de markt zetten

De reden tot samenwerking

Een duurzame impact veroorzaken: daar helpt Connect Op Maat graag aan mee

01

Een nieuwe look

Het begon allemaal met een nieuwe website. Snelheid was geboden: er zou een tv-uitzending komen waarin ZwamBoon een grote rol ging spelen. Daarom is er gekozen om de huidige branding te behouden, maar om een frisse nieuwe look voor de website aan te gaan. Het resultaat: een unieke website waarin de professionaliteit en ambachtelijkheid van ZwamBoon een centrale rol spelen.

Een doeltreffende webwinkel

De volgende stap: een webwinkel bouwen die de websitebezoeker stimuleert tot aankopen doen. Dit hebben we bereikt door de webshop van heldere informatie te voorzien en alle belemmeringen weg te nemen. Zo hebben we de webwinkel voorzien van een snelle afhandeling van bestellingen en een gemakkelijke betaalmethode.

02

03

Slimme marketing

Het andere belangrijke doel was om het succes van de website en webwinkel ook op langere termijn rendabel te laten zijn. Hier zorgden we voor door websitebezoekers en eenmalige kopers te stimuleren tot herhaaldelijke aankopen, met behulp van social marketingtechnieken. We kozen voor een combinatie van content op de website en een nieuwsbrief met wekelijkse recepten. Deze factoren versterken elkaar: via de nieuwsbrief worden het klantencontact warm gehouden, via de website worden klanten gestimuleerd tot inschrijven voor de nieuwsbrief. Alles met het doel om herhaalaankopen te stimuleren.

Resultaat

De samenwerking is eigenlijk pas net gestart, en de echte resultaten gaan in de komende maanden zichtbaar worden. Desondanks zijn we in de eerste maand al over de honderd unieke bestellingen gegaan en zijn er via de website vele nieuwe horecazaken bijgekomen die ZwamBoon hebben opgenomen in het assortiment.