STRICTERS

Samenvatting

Stricters heeft als missie om de kledingindustrie te verduurzamen. Dit wordt gerealiseerd door het toegankelijk maken van het kopen van duurzame en eerlijke kleding via een webshop waar inmiddels meer dan dertig merken worden aangeboden. Een manier van werken waar Connect Op Maat helemaal achter staat en daarom zijn we dan ook een bijzondere samenwerking aangegaan.

STRATEGIE
MARKETING
WEBONTWIKKELING

Het doel

Eerlijke en duurzame kleding toegankelijk maken voor consumenten

Het middel

Webshop-platform met meer dan 30 eerlijke en duurzame kledingmerken

De reden tot samenwerking

Gemeenschappelijke visie op het veranderen van de kledingindustrie

01

Snelle en slimme webshop

Door een snelle groei van Stricters stonden we voor een technische uitdaging: de voorraden en assortimenten van al die (inmiddels dertig) merken moesten samenkomen op één gebruiksvriendelijke website. Daarnaast moest elke aankoop direct worden doorgevoerd in de systemen van elk apart merk. Om dit te realiseren, hebben wij voortgebouwd op een al aanwezige techniek, maar de hele stroom opnieuw uitgedacht en deze toekomstbestendig gemaakt voor verdere groei als bedrijf. Ook is de snelheid van de website vele malen verbeterd.

Goede vindbaarheid

De start was er: een goed werkende webshop. Maar een webshop zonder bezoekers stelt weinig voor. Daarom besloten we volop in te zetten op een goede vindbaarheid in Google. Dit deden we door geschreven content te ontwikkelen op de website. We gingen hiervoor op zoek naar de juiste relevante termen voor de doelgroep om de juiste bezoekers naar de website te leiden. Een strategie die we komende maanden gaan zien uitwerken.

02

03

Unieke uitstraling

Bij Connect Op Maat geloven we in de kracht van uitstraling: waar je als bedrijf in gelooft, dat moet je communiceren. Niet een beetje, maar overal. Op elke mogelijke plek. In onze samenwerking met Stricters gingen we om deze reden op zoek het unieke van hun verhaal. Dit werkten we uit in een vernieuwde huisstijl, met onder andere een fris nieuw logo, een vernieuwde look & feel en een eigen typografie. Deze nieuwe manier van communiceren werd uitgewerkt op alle online kanalen van het bedrijf, zodat Stricters nu overal hetzelfde uitstraalt.

Resultaat

Ook al is dit project nog in volle gang, kijken we nu al terug op een hele tevreden samenwerking van beide kanten. In korte tijd is er veel gerealiseerd: een vernieuwde uitstraling én een goed werkende webshop. Extra bijzonder: het hele team van Connect Op Maat heeft aan dit project meegewerkt.