DAMMINGA

Samenvatting

Damminga is een beddenspeciaalzaak die al 60 jaar gevestigd is in Arnhem. Ze richten zich specifiek op ergonomisch slapen, bedden voor mensen met chronische ziektes en het adviseren van topsporters. Vanaf begin 2018 is Damminga een klant van Connect Op Maat. 

STRATEGIE
MARKETING
WEBONTWIKKELING

Groei aantal bezoekers in 2020

+ 140%

t.o.v. dezelfde maand in 2019

Groei omzet in 2020

+ 500%

t.o.v. dezelfde maand in 2019

Extra omzet in de winkel van

100.000+

door het maken van afspraken op de website

01

Bouwen nieuwe website

Toen Damminga klant bij ons werd, was hun website fors verouderd. Over de jaren had Damminga veel geld in hun website geïnvesteerd, maar toch haalden ze daar nauwelijks omzet uit. Veel klanten kwamen via adverteren bij de winkel, maar niet door bezoek aan hun site. ConnectOpMaat heeft voor Damminga een moderne website gebouwd, op basis van Woocommerce. In augustus 2018 werd de website gelanceerd, het begin van een intensieve samenwerking.

Meer bezoekers online

Belangrijk was dat klanten daadwerkelijk de website van Damminga zouden vinden. Niet alleen om mensen naar de fysieke winkel te leiden, maar ook voor meer verkoop via de webwinkel. Door middel van technische updates zoals het strategisch inzetten van content hebben we vindbaarheid in zoekmachines geoptimaliseerd. Omdat de informatie omtrent bedden en slaapcomfort specialistisch is hebben we de expertise van het team verwerkt in content op de website die goed gevonden word via Google.

02

03

Rendement uit bezoekers

Nadat de website was gelanceerd, hebben we het gedrag van de websitebezoekers goed geanalyseerd. Met die informatie konden we stap voor stap belangrijke informatie op de juiste plek neerzetten. Op die manier wisten we de website zo overzichtelijk en efficiënt mogelijk in te delen. De menustructuur maakten we helder, het afrekenproces makkelijk en de Unique Selling Points van Damminga goed zichtbaar. Zo wordt nu het optimale rendement uit de bezoekers gehaald, wat bijvoorbeeld heeft geleid tot een grote stijging in gemaakte afspraken met Damminga. Dit is een continue proces, waar we nieuwe technologieën en updates nauw in de gaten houden.

Hogere omzet fysieke winkel

Één van de doelen in dit project was dat de webwinkel en de fysieke winkel van Damminga elkaar zouden versterken. We hebben dit bereikt door op de website van Damminga het maken van afspraken centraal te zetten, en bij verkoop heel duidelijk naar de webwinkel te verwijzen.

04

Resultaat

In de afgelopen 2 jaar is de samenwerking tussen Connect Op Maat en Damminga steeds nauwer geworden. De gestelde omzetdoelen worden overtroffen en de samenwerking gaat nog verder uitgebouwd worden.